30 de abril, 19:30, en la iglesia de San Francisco:
Ensemble Tylman Susato
- Ensemble Tylman Susato, Iruñean eratua 2014an, 4 interpretek osatua, Antzinako Musikan esperientzia handikoak (errenazentista eta barrokoa nagusiki), jardun dutenak hainbat taldetan, hala nola Iruñeko Ganbera Abesbatzan, Nafarroako Ganbera Abesbatzaren “Michael Navarrus” Kapera Errenazentistan, moko txiruletako “Ensemble Garklein”en, “Ensemble Praetorius”en, “Ensemble Danserie”n, “Nova Lux Ensemble”n, “Dilettanti”n, “Salamancako Unibertsitateko Orkestra Barrokoan” eta abarretan.
- Musika editore handi horren izena hartu du, zeina konpositorea, kaligrafoa eta Anberesen tronpeta jotzaile aktiboa izateaz gain XVI. mendean, musika garrantzitsuko lehen editoriala ezarri baitzuen Herbehereetan eta, beste jarduera batzuen artean, garaiko hainbat dantza konpondu baitzuen.
- Proiektu bakoitza abiatzen da ikerketa sakon bat egitetik sortu zen errepertorioari eta testuinguru historikoari eta kulturalari buruz. Kontzertuek iritsi gura dute zorroztasun historikoko musika interpretazio batetik harago, eta osagai didaktiko garrantzitsua dute.
- Proiektu honetarako, konfiguratu da: kantuko konsorte misto bat, moko txirulak, ganba biola, klabea, organo positiboa eta perkusioa. Hona hemen kideak: Ana Olaso (kantua eta perkusioa), Alfonso Zoco (kantua eta moko txirualak -sopraninoa, sopranoa, altua, tenorea eta baxua-), Clara de Biurrun (kantua, ganba biola eta organo positiboa) e Iñaki Amézqueta (kantua, klabea eta organo positiboa).
- Ensemble Tylman Susato taldean nabarmendu behar da, Erdi Aroko antzinako musika, errenazentista eta barrokoa interpretatzeaz gain, bere kontzertuen errepertorioa plazaratzen duela modu askotara, era entretenigarrian eta didaktikoan, izan ere, soinuz agertuko dituzten lanak labur-labur azaltzen ditu eta konposatu ziren garaiaren testuinguruan kokatzen ditu. Lanok agertzeko erabilitako instrumentuak zehatz-mehatz ikusi ahal izango dira kontzertua amaitzean, eta kontsultak egin ahal izango zaizkie taldeko kideei horiei buruz.
- El Ensemble Tylman Susato, formado en Pamplona en 2014, está compuesto por 4 intérpretes con amplia experiencia en Música Antigua (Renacentista y barroca principalmente) que han actuado con grupos como la Coral de Cámara de Pamplona, Capilla Renacentista “Michael Navarrus” de la Coral de Cámara de Navarra, “Ensemble Garklein” de flautas de pico, “Ensemble Praetorius”, “Ensemble Danserie”, “Nova Lux Ensemble”, “Dilettanti”, la “Orquesta Barroca de la Universidad de Salamanca”, etc.
- El grupo ha escogido el nombre de este importante editor de música, además de compositor, calígrafo y trompetista activo en Amberes durante el s. XVI, que estableció la primera editorial de música importante en los Países Bajos y que, entre otras actividades, arregló varias danzas de la época.
- Cada uno de los proyectos en los que ha trabajado parte de una exhaustiva investigación sobre el repertorio y el contexto histórico y cultural en el que se creó. Los conciertos pretenden ir más allá de una interpretación musical con rigor histórico y tienen un importante componente didáctico.
- Para este proyecto se ha configurado un consort mixto de canto, flautas de pico, viola da gamba, clave, órgano positivo y percusión. Los componentes son: Ana Olaso (canto y percusión), Alfonso Zoco (canto y flautas de pico -sopranino, soprano, alto, tenor y bajo-), Clara de Biurrun (canto, viola da gamba y órgano positivo) e Iñaki Amézqueta (canto, clave y órgano positivo).
- Algo por lo que destaca el Ensemble Tylman Susato es que no sólo interpreta música antigua medieval, renacentista y barroca-, sino que además aborda de manera variada, amena y didáctica el repertorio de sus conciertos a través de breves explicaciones de las obras que sonarán, contextualizándolas en la época en que se compusieron. Los instrumentos utilizados para recrearlas podrán ser vistos con detalle al acabar el concierto e igualmente se podrá consultar a los componentes del grupo sobre los mismos.
-
El concierto
- Inferno, Purgatorio, Paradiso da Jainkotiar Komediaren birsortze musikal bat, non erakutsiko baitugu, XVI. eta XVII. mendeetako musikak zer-nola irudikatu zituen infernuaren, zigorraren, bekatuen… ideiak edo nola eman zien bizia Jainkotiar Komedian jasota datozen pertsonaia batzuei.
- Musika lanen aurretik azalpen laburrak egongo dira, eta Jainkotiar Komediaren bertso batzuk irakurriko dira, Abilio Echeverría Pagola nafarrak itzuliak.
- Inferno, Purgatorio, Paradiso es una recreación musical de la Divina Comedia en la que mostraremos cómo representó la música de los s. XVI y XVII las ideas del infierno, del castigo, los pecados… o cómo dio vida a algunos personajes citados en la Divina Comedia.
- Las obras musicales estarán precedidas por breves explicaciones y la lectura de versos de la Divina Comedia en la traducción del navarro Abilio Echeverría Pagola.
-
Egitaraua / El programa
- Inferno
- La morte della raggione (Anónimo, s. XVI)
- Quivi sospiri pianti (L. Luzzaschi, 1576)
- Lamento de Dido (H. Purcell, 1682)
- Rassa tan Creis (B. de Born, s. XIII)
- Cold song de King Arthur (H. Purcell, 1691)
- Purgatorio
- Peccantem me quotidie (C. Morales, s. XVI)
- A cor supplicante (A. Stradella, 1690)
- Agnus Dei (Canto gregoriano y versión de órgano de J. Redford, s. XVI)
- Domine labia mea aperies (O. Lassus, 1585)
- O death rock me asleep (A. Bolena, 1536)
- Paradiso
- Courante (M. Praetorius, 1612)
- Tu es petrus (C. Monteverdi, 1582)
- Currite popule (C. Monteverdi, 1625)
- La mantovana (Anónimo, s. XVII)
- Salve Regina (C. Monteverdi, 1625)
- Chacona del Paradiso e dell’Inferno (Anónimo, s. XVII)
7 de mayo, 19:30, en el salón principal de Kulturate.
Ensemble Soinuaren Bidaia
- Alberto Urretxo tronboi jotzailea buru duela, ESB Ensemble Soinuaren Bidaia da ganbera musikako euskal talde bat, 2015ean sortua, profesional bikainek osatua. Taldekideen arteko konplizitateak eta beren proiektuen dinamismoak aukera ematen diote ESBri beste modu bat sortzeko soinua sentitu eta transmititzeko, gogo biziz eta kontraste erakargarriz betea. Ensemble Soinuaren Bidaiak hainbat programa eta formatu ditu, eta hauek dira horien protagonista: musika sortu berria eta Musikaren, Arteen eta horien hedapenaren ikuspegi integratzailea. Ensemblearen jardueran aipatzekoak dira aipatutako kontzertuak, hainbat diziplina artistikorekin fusionatutako kontzertuak, jarduera didaktikoa eta beren CDen ekoizpena eta banaketa.
- Ensembleren jarduera etengabea izan da bere sorreratik, proiektuak aurkeztu baititu hainbat jaialdi eta herritan. 2015ean bere lehen CDa aurkeztu zuen, Soinuaren Bidaia, Sopelako Kurtzio aretoan. Hiru urte geroago, Soinuaren Bidaia II izeneko bigarren CD bat estreinatu zen Bilboko Campos antzokian. Bi lanek musika ulertzeko modu bat transmititzen dute, emozioan oinarritua eta esperientzia bat bizitzeko gonbidapen ireki eta etengabean. ESBren ibilbidean nabarmentzekoak dira Bilboko Euskalduna jauregian Bilbao Orkestra sinfonikoaren Ganbera zikloaren barruan eskainitako kontzertuak, Hamabostaldi ibiltaria zikloko kontzertuak Donostiako Hamabostaldi Musikalean, Madrilgo Erkidegoko “Klasikoak udan” kontzertuak, eta Bidebarrietako Udal Liburutegian, Bilbon, eta Gasteiz, Bermeo, Lekeitio eta Bakioko jaialdietan eskainitako erabateko estreinaldiak. 2020an, ESBk bere lehen kontzertua eman zuen Bilboko Elkarte Filarmonikoaren aretoan. Hilabete batzuk geroago, Confluencias Topaketak izeneko ensemblearen hirugarren lan diskografikoa grabatzeko gunea izan zen Filarmonika, eta 2021eko abenduaren 1ean aurkeztuko da areto ospetsuan. Confluencias Topaketak, ESBri esker, Elkarte Filarmoniko ospetsuaren historiako lehen euskal grabazio fonografikoa da.
- ESBk harizko eta tronboizko laukotea sortu zuen, programa landu eta deigarri bat aurkezteko. Soinuaren Bidaiarentzat J.C.Pérez, H.Extremiana, J.Martinez Campos eta R.Mollá musikagileek idatzitako musikarekin egindako kontzertu komentatua, eta baita hari eta tronboirako idatzi duten hainbat konpositore unibertsalen lanekin ere, Vincent Persicheti kasu. Programa osatzeko, ensembleko kideek berek moldaketak egin dituzte Mahler, Bartok, Piazzola, Monti, Debussy,Tartini edo Fauré konpositoreen musikaz.
- Liderado por el trombonista Alberto Urretxo, ESB Ensemble Soinuaren Biadaia es un grupo vasco de música de cámara creado en el año 2015 y formado por excelentes profesionales. La complicidad entre los miembros del grupo y el dinamismo de sus proyectos permiten a ESB otra forma de creación para sentir y transmitir el sonido, lleno de entusiasmo y atractivo contraste. Ensemble Soinuaren Bidaia cuenta con diferentes programas y formatos cuyos protagonistas son: la música de nueva creación y la visión integradora de la Música, las Artes y su difusión. En la actividad del ensemble destacan los conciertos citados, los conciertos fusionados con diferentes disciplinas artísticas, la actividad didáctica, y la producción y distribución de sus CDs.
- La actividad de Ensemble ha sido constante desde su creación, presentando proyectos en diversos festivales y municipios. En 2015 presentó su primer CD, Soinuaren Bidaia, en la sala Kurtzio de Sopelana. Tres años después, se estrenó en el teatro Campos de Bilbao un segundo CD Soinaren Bidaia II. Ambas obras transmiten una forma de entender la música basada en la emoción y en una invitación abierta y permanente a vivir una experiencia. En la trayectoria de ESB destacan los conciertos ofrecidos en el Palacio Euskalduna de Bilbao dentro del ciclo de la Cámara de la Orquesta Sinfónica de Bilbao, los conciertos del ciclo de la Quincena itinerante en la Quincena Musical de San Sebastián, los conciertos “clásicos en verano” de la Comunidad de Madrid y los estrenos completos ofrecidos en la Biblioteca Municipal de Bidebarrieta, en Bilbao y en los festivales de Vitoria-Gasteiz, Bermeo, Lekeitio y Bakio. En el año 2020, ESB ofreció su primer concierto en la sala de la Sociedad Filarmónica de Bilbao. Unos meses después, el espacio de grabación del tercer trabajo discográfico de ensemble denominado Confluencias Topaketak fue la Filarmónica, y se presentó en la célebre sala el 1 de diciembre de 2021. Confluencias Topaketak, gracias a ESB, es la primera grabación fonográfica vasca de la historia de la famosa Sociedad Filarmónica.
- ESB creó un cuarteto de cuerda y trombón para presentar un programa elaborado y llamativo. Concierto comentado para Soinuaren Bidaia con música escrita por los compositores J.C.Pérez, H.Extremiana, J.Martinez Campos y R.Mollá, así como con obras de compositores universales como Vincent Persicheti escritas para cuerda y trombón. El programa se ha completado con adaptaciones de los propios miembros del ensemble con música de los compositores Mahler, Bartok, Piazzola, Monti, Debussy, Tartini o Fauré.
- PROGRAMA
- ESB QUINTET “De Mahler a Mahler”
- Ouverture: “Soinuaren Bidaia”, X. Otaolea 5’
- “Wenn mein Schatz Hochzeit macht”, G. Mahler 5’
- “Ging heut’ Morgen üver’s Feld”, G. Mahler 4’
- “Gudari”, R. Mollá 15’
- “Carptim”, H. Extremiana 14’
- “Caminos Simbióticos”, J. Martínez Campos 14’20”
- “Ich hab’ ein glühend Messer”, G. Mahler 3’30”
- “Die zwei blauen Augen von meinem Schatz”, G. Mahler 5’30”
8 de mayo, 19:30, en la iglesia de San Francisco:
Andra Mari Abesbatza
- Andra Mari Abesbatza 1966an sortu zuen Errenterian Jose Luis Ansorenak, eta harrezkero ibilbide luze eta oparoa egin du Euskal Herrian eta estatuan koru musikaren alorrean.
- Orkestra sinfoniko ugarirekin eta zuzendari eta bakarlari bikainekin abestu izan du, eta hainbat grabazio egin ditu gaur arte. Andra Mari Abesbatzak errepertorio zabal bezain zaindua du: koru musika oro jorratzen du -operak eta zarzuelak barne-, nahiz eta euskal musikan duen bere berezitasuna, horretan espezialista baita.
- Gainera MUSIKASTE Errenteriako euskal musikaren astearen sortzaile eta antolatzaile ere bada. Eta, aste hau programatzeko beharrek eraginik, ERESBIL Musikaren Euskal Artxiboa ere sortu zuen Jose Luis Ansorenaren eskutik.
- Aipatutako lan guztia aitortzeko, 2015ean Euskalerriaren Adiskide Elkarteak Kide Kolektibo izendatu zuen Andra Mari Abesbatza.
- Jose Luis Ansorenaren zuzendaritza amaitutakoan, Jose Manuel Tifek zuzendu zuen abesbatza 2015 arte. Geroztik, Andoni Sierra da Andra Mari Abesbatzaren zuzendaria.
- Andra Mari Abesbatza, fundada en Renteria en el año 1966 por José Luis Ansorena, ha tenido desde entonces una larga y prolífica trayectoria en el ámbito de la música coral en el País Vasco y en el Estado.
- Ha cantado con numerosas orquestas sinfónicas y excelentes directores y solistas, y ha realizado varias grabaciones hasta la fecha. Andra Mari Abesbatza cuenta con un amplio y cuidado repertorio: aborda todo tipo de música coral, incluyendo óperas y zarzuelas, aunque tiene su singularidad en la música vasca, en la que es especialista.
- Además, es fundadora y organizadora de MUSIKASTE, semana de la música vasca de Renteria. Y, debido a las necesidades de programación de esta semana, también creó el Archivo Vasco de la Música ERESBIL, de la mano de José Luis Ansorena.
- En reconocimiento a todo el trabajo mencionado, en el año 2015 la Real Sociedad Bascongada de Amigos del País nombró a Andra Mari Abesbatza Miembro Colectivo de su sociedad.
- Una vez finalizada la dirección de José Luis Ansorena, José Manuel Tife dirigió el coro hasta el año 2015. Geroztik, Andoni Sierra da Andra Mari Abesbatzaren zuzendaria.
- EGITARAUA / PROGRAMA
- Herrialde guztietan ahozko literaturak garrantzi handia izan du: ipuinak, gertaera epikoak, errefrauak, bertsoak, herri kantak eta abar betidanik hedatu dira ahoz.
- Pentsatu ohi dugu bertso egileak, kasu gehienetan, gizonezkoak zirela, baina makina bat andre dira Euskal Herrian bertsoak sortu eta garatu zituztenak.
- Horregatik, eta emakume guzti horien lana oroimenerako errekuperatu nahian, Andra Mari Abesbatzak programa bat prestatu nahi izan du emakume haiei omenaldi txiki bat egiteko asmoz.
- “Emakume Bertsolariak I-II” izenburuko lehen bi edizio hauetarako, XV., XVI. XVII. eta XVIII. mendeetako 10 emakumek sortutako bertsoak abiapuntutzat hartuz eta testu horiek garai horretako doinuekin libreki musikatuz, eskaintzen dizugun proposamen hau sortu dugu.
- Zer ete da andra erdiaren zauria – Lasturko Miliaren Ahizpa – Santxa Ortiz
- Aita Jauna neria – Alosko Uxoa
- Oñetako lurrau jabilt ikara – Santxa Otxoa Ozaetako
- Goizian goizik – Gabriele Lohitegi
- Urrutiako Anderea – Baigorriko Marie
- Andra Emili – Mairu
- Nai zuya yin ? – Anonimoa
- Olasoko kanta – Anonimoa
- Urtubiako alaba – Anonimoa
- Kitarra eta biolintxua – Angela ta Ana Maria Armona
- En todos los países la literatura oral ha tenido una gran importancia: cuentos, acontecimientos épicos, refranes, versos, canciones populares, etc. han sido difundidos oralmente desde siempre.
- Solemos pensar que los versolaris eran, en la mayoría de los casos, hombres, pero son muchas las mujeres que crearon y desarrollaron versos en el País Vasco.
- Por ello, y con el fin de recuperar para la memoria el trabajo de todas estas mujeres, Andra Mari Abesbatza ha querido elaborar un programa con el objetivo de rendir un pequeño homenaje a estas mujeres.
- Para estas dos primeras ediciones del título “Emakume Bertsolariak I-II”, tomando como punto de partida los versos creados por 10 mujeres de los siglos XV, XVI, XVII y XVIII y musicalizando estos textos de forma libre con melodías de dicha época, hemos creado esta propuesta que te ofrecemos:
- Zer ete da andra erdiaren zauria – Lasturko Miliaren Ahizpa – Santxa Ortiz
- Aita Jauna neria – Alosko Uxoa
- Oñetako lurrau jabilt ikara – Santxa Otxoa Ozaetako
- Goizian goizik – Gabriele Lohitegi
- Urrutiako Anderea – Baigorriko Marie
- Andra Emili – Mairu
- Nai zuya yin ? – Anonimoa
- Olasoko kanta – Anonimoa
- Urtubiako alaba – Anonimoa
- Kitarra eta biolintxua – Angela ta Ana Maria Armona
13 de mayo, 19:30, en la iglesia de San Francisco:
Arrasate Musikaleko Soka Orkestra
- Arrasate Musikaleko Orkestra Sinfonikoa 1975ean sortu zuen Juan Arzamendi Enparantzak, “Arrasate Musikal” orduko akademiako zuzendari eta fundatzailea. Orkestra hura 12 eta 20 urte arteko hogeita hamar bat gaztek osatzen zuten.
- Lehen kontzertua 1976ko ekainaren 22an eskaini zuten Amaia antzokian.
- Arrasate Musikaleko oraingo Orkestra Sinfonikoa eskolako ikasleek, irakasleek eta ikasle ohiek osatzen dute. Zuzendaria Iker Olazabal da.
- Musikariok urte asko daramate Zartzuelako orkestran parte hartzen, eta kasu honetan Arrasate Musikalek jarraipena eman nahi izan dio proiektuari, Orkestra Sinfonikoa sendotzeko.
- Oraingo Orkestrak lehen kontzertua egin zuen 2009ko Udaberriko Musikaldian.
- La Orquesta Sinfónica de Arrasate Musikal fue creada en el año 1975 por Juan Arzamendi Emparanza, director y fundador de la academia “Arrasate Musikal”. Dicha Orquesta estaba integrada por una treintena de jóvenes de edades comprendidas entre los 12 y los 20 años.
- El primer concierto de aquella Orquesta Sinfónica tuvo lugar el 22 de junio de 1976 en el Teatro Amaia de Arrasate.
- La actual Orquesta Sinfónica de Arrasate Musikal está compuesta por el alumnado, profesorado y exalumnos de la escuela. Su director es iker Olazabal.
- Estos músicos llevan muchos años participando en la Orquesta de la Zarzuela y en este caso Arrasate Musikal ha querido dar un seguimiento al proyecto, consolidando la Orquesta.
- La Orquesta actual realizó su primer concierto en el Udaberriko Musikaldia del año 2009.
- EGITARAUA / PROGRAMA
- Adagio In G Minor————————————————T.Albinoni
- Serenade For String Orchestra——————————–Norman Leiden
-
- Prelude
- Fugue
- Nocturne
- Cakewalk
- Salut D’ Amor——————————————————Edward Elgar
- Somewhere West side story ———————————L.Bernstein
- Tonight West side story———————————L.Bernstein
- America West side story———————————L.Bernstein
- Director: Iker Olazabal
14 de mayo, 19:30, en el salón principal de Kulturate:
Piacere dei Traversi
- Piacere dei Traversi taldeak, osatua Carmen Botella-k (kantua), Silvia Rodríguez-ek, Laura Palomar-ek eta Marisa Esparza-k (zeharkako txirula errenazentista jotzaileak), proposatzen du Errenazimenduko musika birsortzea garai hartako instrumentu konbinazio finetako eta preziatuenetako baten bidez: Zeharkako txirula errenazentista jotzaileen konsortea –soinu esperientzia moduan oso aberatsa ñabardurei eta koloreei dagokienez, eta oso gutxitan aurkeztu dena jendaurrean.
- Konsortea da familia bereko instrumentu multzo bat, eta, Errenazimenduan zehar eta XVII. mendearen erdialdera arte, bitarteko ezin hobea izan zen musika interpretatzeko “etxe” bertsioan, hau da, interprete gutxirekin interpretatzeko. Instrumentuen konsorte bati abeslari bat gehitzen badiogu, formatu txikiko interpretazio fidela lortuko dugu, jatorrizko ahots konposizioaren funtsezkoarekin: musika eta testua. Formazio horri, Ingalaterran, “consort song” izena eman zitzaion, garai hartan oso landua izan zen., eta formazio horixe hartu du Piacere dei Traversik bere interpretazio aldakor eta delikatuak egiteko, eta harro geratu da, gainera, talde profesional bakanetako bat baita Espainian eta Europan instrumentu konbinazio berezi horretan.
Emakumeez osatua, Piacere dei Traversik bere identitate zantzuen artean du emakumeen rola aldarrikatzea musikaren eta arteen historian, eta hori presente dago haren kontzertu programa askotan, emakume sortzaile nabarmenei eskainiak.
Era berean, PIACERE DEI Travesrsi-ren proiektuetan beste konstante bat da musikaren eta literaturaren arteko lotura erakustea, eta proiektu horietan, askotan, sartzen dira errezitatutako literatura zatiak, haien testuinguru historikoko musikarekin batera. - Piacere dei Traversi, conjunto integrado por Carmen Botella (canto), Silvia Rodríguez, Laura Palomar y Marisa Esparza (flautas traveseras renacentistas), propone la recreación de la música del Renacimiento mediante una de las combinaciones instrumentales más refinadas y apreciadas de la época: el consort de flautas traveseras renacentistas –una experiencia sonora tan rica en matices y colores como raramente presentada ante el público.
- El consort es un conjunto de instrumentos de la misma familia y fue, durante el Renacimiento y hasta mediados del s. XVII, el medio ideal para interpretar música en versión “doméstica”, es decir, con pocos intérpretes. Si a un consort de instrumentos le añadimos un cantante obtendremos una interpretación fiel en pequeño formato con lo esencial de la composición vocal original: la música y el texto. Esta formación, que en Inglaterra recibió el nombre de “consort song”, fue muy cultivada en la época, y es la que ha adoptado Piacere dei Traversi para llevar a cabo sus versátiles y delicadas interpretaciones, enorgulleciéndose, además, de ser uno de los escasos conjuntos profesionales dedicados en España y Europa a esta singular combinación instrumental.
- Formado íntegramente por mujeres, Piacere dei Traversi tiene entre sus señas de identidad la reivindicación del papel femenino en la historia de la música y de las artes, y está presente en muchos de sus programas de concierto, dedicados a destacadas creadoras femeninas.
- Asimismo, mostrar la relación existente entre música y literatura es otra constante en los proyectos de Piacere dei Traversi, que incluyen en muchas ocasiones fragmentos literarios recitados junto a música perteneciente a su contexto histórico.
- EGITARAUA / PROGRAMA
- EL MECENAZGO DE GERMANA DE FOIX
- Virreina de València
- Recitado: “Era la reyna poco hermosa…”
- Prudencio de Sandoval (1552-1620)
- Ora baila tu
- Francisco de la Torre (ca. 1460-ca. 1504)
- Françia, cuenta tu ganançia
- Juan Ponçe (1476-1521)
- Recitado: “Dixo el Duque…”
- Luis Milán (ca. 1500-ca. 1561): El cortesano
- Rey a quien reyes adoran
- Anón., Cancionero de Uppsala
22 de mayo, 19:30, en el salón principal de Kulturate.
Harribitxi
- Harribitxi duo musikal bat da, Iker Álvarez González eta Aitor Urquiza Cirauqui musikariek osatua. Bikote artistikoaren eskaintza eta ikusmira artistikoa oinarritzen da sorkuntza berriko musika tradizionalaren (konposizio propioen bitartez) eta errepertorio tradizionalaren obra handien interpretazioaren konbinazioan, pieza musikalak dueto formatuan modu berezian eta dinamikoan moldatuz. Proiektuaren ardatz nagusia txistua da, haren familiako eta beste tradizio eta kultura batzuetako musika tresnen laguntzaz. Izaera multi instrumentala duen proiektu honetan txistuaren soinua entzun daiteke danbolin, bonbete, ttun-ttun edo salterio, pandero, shruti box indiarra, glockenspiel, gitarra, mandolina eta ezohikoak diren beste hainbat musika tresna harrigarrirekin batera.
- Errepertorioa, konposizio propioez gain, estilo zein jatorri anitzeko obrez osatua dago, hala nola euskal folklore tradizionala, musika zelta, tangoa, balsa, ‘choro’ brasildarra, dantzarako piezak… eta askoz gehiago.
- Harribitxi es un dúo musical formado por los músicos Iker Álvarez González y Aitor Urquiza Cirauqui. La oferta y visión artística del dúo se basa en la combinación de la música tradicional de nueva creación (a través de composiciones propias) y la interpretación de las grandes obras del repertorio tradicional, moldeando las piezas musicales en formato dueto de forma singular y dinámica. El eje central del proyecto es el txistu, con la ayuda de los instrumentos musicales de su familia y de otras tradiciones y culturas. Es un proyecto de carácter multi instrumental en el que se puede escuchar el sonido del txistu con tambolin, bombetes, ttun-ttun o salterio, pandero, shruti box indio, glockenspiel, guitarra, mandolina y otros instrumentos musicales impactantes y poco habituales.
- El repertorio está compuesto, además de composiciones propias, por obras de estilo y procedencia diversa, como el folclore tradicional vasco, la música celta, el tango, la balsa, el choro ‘brasileño, las piezas de danza … y mucho más.